fbpx
TeadaandedTunnustused
ADM VõITIS DIGITEGU 2019 GRAND PRIX AUHINNA

ADM võitis Digitegu 2019 konkursil nii peaauhinna Grand Prix, millele kandideerisid Digitegu 2019 kõikide kategooriate võitjad, kui ka online-reklaami kategooria. Võidu tõi ADMile koostöös Mediabrands Digitaliga airBalticule loodud AWS serverless arhitektuuril põhinev airBalticu piletisüsteemiga integreeritud bänner. Auhinnad anti üle 12. novembril Tallinnas toimunud konverentsil Best Internet.

Digitegu 2019 online-reklaami peaauhinna võitis koostöös Mediabrands Digitaliga loodud Baltikumi juhtiva lennufirma airBaltic reklaamilahendus, mis kuvas bänneril lennupiletite hindu reaalajas. Lahenduse eesmärk oli vältida sageli esinevat olukorda, kus potentsiaalsele kliendile kuvatakse küll reklaamil soodsaid hindu, kuid reaalses ostukeskkonnas on lubatud hinnaga piletid juba otsa saanud. Serverless pilvetehnoloogia rakendamise eesmärk oli optimeerida halduskulusid nii, et ei kannataks lahenduse koormustaluvus. Samuti oli projekti eesmärk muuta efektiivsemaks meediaplaneerimise protsessi luues lahenduse, mis kohaldub erinevate keskkondade nõuetega ning mida on võimalik meediaplaneerijatel erinevate parameetritega juhtida.

Auhinna pälvinud lahendus on ehitatud AWS-i teenuse Lambda serverivabale arhitektuurile, mis annab sellele reklaamilahendusele koheselt piiramatu mastaapsuse ja märkimisväärselt madalama kulubaasi võrreldes tavaliste pilveserveritega, kuna kasutasime päringupõhist hinnamudelit.

Lisaks oli projekti eesmärk muuta meediaplaneerimise protsesse efektiivsemaks, luues lahenduse, mis saaks kohaneda erinevate keskkondade nõuetega ja mida meediaplaneerijad saaksid kasutada ja läbi viia erinevate parameetrite abil. Selle saavutamiseks lõime lahenduse, mis oli alati kohandatav vastavalt vajadustele. See tähendab, et reklaami saab kasutada erinevate displayAD-võrkude kaudu või erilahendusena otse veebisaitidel.

Võidu toonud unikaalne lahendus suurendas reklaamile reageerinud kontaktide kvaliteeti 25% ja sellele järgnenud reaalsete ostude hulka kuus korda.

ADM Media juhi Ailar Jüriado sõnul kuvavad tavalised staatilised bännerid küll hinnainfot, kuid lennufirmade kiire dünaamilise hinnaarvestuse tõttu aegub selline info väga ruttu. Vananenud hindadega bänneritelt alustatud ostuportsess tekitab aga tarbijates kergesti pettumust, kui lubatud hinnaga piletid ei ole enam saadaval.
„MBD-lt saadus sisendi ja analüüsi põhjal otsustasime seda muuta kuvades klientidele ainult reaalseid hindu, ainult reaalselt saada olevatele lendudele. Meie lahendus võimaldas ka optimeerida meediakulusid, sest bänneril klikkisid peamiselt vaid need kliendid, kes soovisid näidatud hindadega pileteid osta. Lisaks sellele aitas selliselt loodud bänner hoida kokku bännerite haldus- ja tootmiskulusid, kuna aina hindade muutudes ei pidanud looma uute loovlahendustega bännereid,“ ütles Jüriado

ADM’i ärisuund ADM Media lõi dünaamilise lahenduse koostöös MBD meeskonnaga, mida oli võimalik kasutada erinevates kanalites, võrgustikes ja regioonides ka väga suurte koormuste ja mahtude juures.

ADM Cloudtechi juht Klemens Arro: „Digiturunduse auhinna 2019. aasta veebireklaamide kategooria võitmine ja peaauhinna Grand Prix võitmine on taas suurepärane näide meie tugevast koostööst ja partnerlusest nii Mediabrands Digitali kui ka teiste ADM-i perekonda kuuluvate ärisuundadega. Lisaks neile soovin avaldada siirast tänu ja tunnustada Delfi veebireklaamide meeskonda, kes aitas meil lahendust testida ja piloteerida. “

Aasta Digitegu 2019 žüriisse kuulusid Initiative’i tegevjuht Indrek Soom, Google’i tegevusharu juht Kristina Randver, Httpool Estonia maajuht Kerttu Talvik, Velveti disainijuht ja partner Pärtel Vurma, Turunduskoolitused OÜ asutaja Katrin Viilmaa-Otsing, FCR Media partner ning müügi- ja turundusjuht Anni Kitsing, Swedbank Eesti turundus- ja müügiosakonna juht Arno Pae, Helmese digiturunduse juht Urmet Seepter.

Digitegu auhinnaga on silmapaistvaid digilahendusi pärjatud 2012. aastast. Alates sellest ajast on ADM Interactive olnud võidukas igal aastal vähemalt ühes kategoorias. Erandlik oli aasta 2013, kui ADMi pärjati tervelt neljas kategoorias: sotsiaalmeedia, veebileht, online-reklaam ja integreeritud digitaalkampaania.