On suhteliselt levinud arusaam, et pilveteenused on justkui veakindlad ja nendes teenustes kunagi rikkeid ei teki. Küll aga näeme päriselus ikka ja jälle teavitusi riketest pilveteenustes. Just värskelt oli rike AWS ühes USA regioonis, mis mõjutas nii väikseid kui suuri üle maailma – alates Amazoni enda teenustest kuni kohtinguäppide, turvasüsteemide ja robotiteni, kes kõik oma tööks pilveteenuseid vajavad. Kui enne seda toimus suurem katkestus Fastly teenuses, mis halvas taas suure osa internetist, siis samasuguseid maasolekuid on näinud pea kõik suured ja väikesed pilveteenuste pakkujad. Kas see tähendab, et pilveteenused ei ole usaldusväärsed?
Äripäeva tehnoloogiaportaal IT uudised küsis ADM Cloudtechi juhilt Klemens Arrolt, milline on olnud meie panus Ühendkuningriigis võitluses pandeemiaga.
VendEx Solutionsi eesmärk on luua maailma esimene tsentraliseeritud finantsteenuste turuandmete keskus. Koostöös maailma suurimate finantsasutuste ja finantsteenuste pakkujatega luuakse täielikult integreeritud ökosüsteem, milles sisalduvad finantsturu tarnijasuhete haldamiseks vajalikud tööriistad. ADM Cloudtech aitab VendEx Solutionsil seda plaani ellu viia, aidates neil ökosüsteemi loomiseks rakendada pilvetehnoloogia parimaid lahendusi.
Amazoni tehnoloogiajuht Werner Vogels ennustab, et piir füüsilise ja digitaalse vahel kaob ära ning AWSiga jätkatakse ka edaspidi füüsiliste seadmete, näiteks Amazon Echo, nutivõimekuse täiendamist. Amazon Echo on nutiseade, mis ühendub läbi AWSi Amazoni nutiabilise Alexaga ning võimaldab kasutajal kontrollida targa kodu seadmeid. Sellised lahendused nõuaksid tänaste pilvelahendusteta oluliselt rohkem jõudlust.
Alates 2020. aasta lõpust, mil alustati koroona vastu vaktsineerimisega, on meie pilvetehnoloogia äriliin ADM Cloudtech pakkunud tehnoloogilist tuge Ühendkuningriigis Epsom Downsi võidusõidurajal avatud COVID-19 vaktsineerimiskeskusele.
Kõikidel tervishoiuasutustel on arvestatavas koguses tundlikke andmeid oma patsientide, arstide ning koostööpartnerite kohta. Mida enam lansseeritakse uusi digiteenuseid ning mida rohkem informatsiooni tekib juurde uutest allikatest ja seadmetest, seda enam kasvab ka nende andmete kogus.
Brexiti jõustumisega 1. jaanuaril 2021 kaasnesid ka muutused ELi ja UK vahelises andmekaitses ja -vahetuses. Kui siiani reguleeris Suurbritannias andmekaitsevaldkonda Euroopa Liidu isikuandmete kaitse üldmäärus GDPR, siis alates sellest aastast ei ole GDPRi järgimine Suurbritanniale enam kohustuslik.
ADM Cloudtech lisati juba teist aastat järjest Briti riiklike kommertsteenuste nimekirja Crown Commercial Services ehk CCS digitulemite ja spetsialistide pakkujana. CCSi partnerstaatus võimaldab ADM Cloudtechil anda oma panus Briti avaliku sektori digitaalse tuleviku kujundamisse.
2019. aastal läbi viidud Black Book Market Research uuring leidis, et enam kui 93% tervishoiuvaldkonna ettevõtetest on alates 2016. aasta kolmandast kvartalist sattunud vähemalt ühe andmelekke ohvriks.
2020. aasta lõpus avaldatud Kaspersky turvabülletäänis ennustab turvafirma järgmiseks aastaks sagenevaid rünnakuid meditsiini- ja farmaatsiavaldkonna vastu. See sunnib tervishoiuorganisatsioone kõikjal maailmas, sh eriti Suurbritannias, kus alustati vaktsineerimisega esimeste hulgas maailmas, senisest palju rohkem turvalisusele panustama.
Mistahes organisatsiooni pilve migreerumiseks on tarvis teha mitmeid erinevaid tegevusi, mis tagavad korrektselt optimeerituna märkimisväärse aja ja raha kokkuhoiu.
Iga pilvemigratsioon koosneb kolmest peamisest sammust. 1: planeerimine ja ettevalmistus, 2: pilvekeskkonna valimine ja 3: andmete ning rakenduste pilve migreerimine.
Kaugtöö võib mõne töötaja jaoks olla kõige mugavam asi üldse ja teisele samas kohutavalt piinarikas, kuid on kindel, et see on kõikide jaoks palju ebaturvalisem kui kontoris töötamine.
Küberturbe olulisusest räägitakse küll üha enam, kuid ka kõige koledamad intsidendid, mis meedia vahendusel avalikkuseni jõuavad, moodustavad tegelikult ainult jäämäe tipu. Küberründed on tugevas ja pidevas kasvutrendis ning on muutunud igapäevaseks osaks IT-süsteemide haldurite aina mahukamast tööst.
ADM Interactive on mitmekesisust toetanud alates asutamisest. Seega oleme praeguseks juba enam kui 20 aastat lähtunud alati ennekõike inimestest ja nende erinevatest isikuomadustest. Oleme alati toetanud mitmekesisust, sest oleme veendunud, et see on töötajate heaolu suurendamiseks oluline. Ja kui meie töötajad näevad, et me neist päriselt hoolime, siis on nad ka rohkem motiveeritud.
Virtuaalselt toimunud Riigikaitse Hackathon 2020 raames töötati 48 tunniga välja põnevaid lahendusi, mille eesmärk oli kõigil sama – suurendada Eesti kaitsevõimet. 11 meeskonna hulgast tuli võitjaks MedKiosk. Lisaks saab üks meeskond oma ideed lõplikuks viimistleda ADMi igakuisel Big Friday üritusel.
ADM Cloudtech võitis juba kolmandat aastat järjest Suurbritannia valitsuse pilveteenuste raamhanke kõigis kategooriates ning lisati riiklikku andmebaasi, mis võimaldab Eesti ettevõttel edaspidi automaatselt ja lihtsustatult osaleda Inglismaa riiklike pilveteenuste hangetel.
Mitmekesisuse juurutamine vajada natuke rohkem tööd kui esmalt välja paistab, kuna see eeldab lisaks inimeste harimisele ka nende hoiakute muutmist ja mugavustsoonist välja astumist. Just selle pärast peab mitmekesist keskkonda ja värbamist toetama iga ettevõte. Loe, kuidas seda kõige efektiivsemalt teha?
ADM pälvis täna Eesti Inimõiguste Keskuselt ja Sotsiaalministeeriumilt kvaliteedimärgise “Austame erinevusi”. Märgis antakse tööandjale, kes peab lugu võrdsest kohtlemisest ja kaasavast organisatsioonikultuurist ning kelle sisuline töö mitmekesisuse juhtimisel on eeskujuks ka teistele Eestis tegutsevatele organisatsioonidele.
ADM grupi tiimides töötab üle saja erineva inimese, kellel kõigil on erinev taust ja erinevad omadused. Meie jaoks on oluline, et kõik töötajad oleksid õnnelikud ning meie omavaheline koostöö sujuks tõrgeteta, sest ainult nii saame luua päriselt nutikaid lahendusi. Üks oluline eeldus selleks on mitmekesisus.
Eesti iduettevõtteid ühendava Asutajate Seltsi andmeil kasvab iduettevõtete sektor aastas vähemalt 20%. Kui praegu töötab selles sektoris nende andmeil 5000 inimest, siis kasvu toetamiseks on igal aastal vaja lisaks olemasolevale veel vähemalt 1000 uut spetsialisti. Need numbrid puudutavad ainult iduettevõtteid. Kogu Eesti IT-sektor on kordades suurem. Selle teadmise taustal tuleb aga meie ülikoolidest igal aastal kõigest 400-500 uut IT-spetsialisti.